Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu:
-o tym, jak żyć, jak postępować, współżyć z innymi,
-patrzeć, odczuwać, myśleć
- i wyobrażać sobie lepszy świat
R. Fulghen
WIZJA PRZEDSZKOLA:
- Przedszkole przyjazne dziecku, rodzicom, środowisku
- Miejsce radosnej zabawy i wszechstronnego rozwoju, bezpiecznego poznawania świata oraz aktywnej nauki
- Otwarte na indywidualne potrzeby dzieci oraz oczekiwania rodziców
- Przystanek „Integracja”
- Edukacja przez sztukę
- Przedszkole przygotowujące do odnoszenia sukcesu
- Rodzice sprzymierzeńcami i sojusznikami w organizowaniu procesu wychowawczo-dydaktycznego
MISJA PRZEDSZKOLA:
Przedszkole zapewnia dzieciom właściwą i stałą opiekę, poczucie bezpieczeństwa, dba o zdrowie dzieci i zaspokojenie ich codziennych potrzeb.
Dostosowuje metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych.
Uczy poprzez zabawę, aktywne poszukiwanie, odkrywanie i doświadczanie.
Przedszkole wyposaża dzieci w wiedzę i umiejętności potrzebne w edukacji szkolnej.
Wspomaga w rozwijaniu uzdolnień. Wspiera ciekawość, aktywność i samodzielność dziecka.
Przedszkole stwarza warunki do wspólnej i zgodnej zabawy oraz nauki, do rozwijania umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z rówieśnikami i dorosłymi.
Proces wychowawczy oparty jest na najważniejszych wartościach: dobro, zło, piękno, prawda, miłość, przyjaźń, współdziałanie, odpowiedzialność, szacunek, tolerancja.
Przedszkole promuje zachowania prozdrowotne poprzez prowadzenie edukacji zdrowotnej i promocję zdrowia wśród dzieci, nauczycieli i rodziców. Troszcząc się o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęca do aktywności , uczestniczenia w zabawach i grach sportowych.
Placówka przestrzega praw dziecka zawartych w Konwencji o Prawach Dziecka.
Ważnym elementem działalności dydaktycznej przedszkola jest edukacja artystyczna. Organizujemy spotkania z muzyką, sztuką i teatrem. Rozwijamy na zajęciach umiejętność wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne, sztuki plastyczne.
Nasze przedszkole to miejsce dla każdego dziecka, zarówno zdrowego jak i niepełnosprawnego. To miejsce, gdzie na zasadach równości i poszanowania drugiej osoby realizujemy indywidualne potrzeby każdego z naszych podopiecznych.
Praca wychowawczo-dydaktyczna opiera się na znajomości dziecka i jego środowiska rodzinnego. Dążymy do ujednolicenia oddziaływań wychowawczych nauczycieli i rodziców.
Wspomagamy proces wychowawczy prowadząc pedagogizację rodziców.
Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka, wyrównują szanse edukacyjne udzielając pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Pomoc świadczą specjaliści: : psycholog, logopeda, terapeuta, pedagog.
Kształtujemy u dzieci odporność emocjonalną, aby potrafiły radzić sobie w sytuacjach nowych i trudnych, łagodniej znosiły stres, porażkę, niepowodzenie.
Przedszkole współpracuje z rodzicami dzieci, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola, do uczestniczenia w akcjach dla dzieci i na rzecz dzieci. Zachęca rodziców do udziału z dziećmi w zajęciach edukacyjnych, wspólnych zabawach, warsztatach, pokazach, uroczystościach.
Przedszkole zapewnia fachową kadrę nauczycielską, twórczych i aktywnych pedagogów, wprowadzających do pracy z dziećmi innowacyjne i twórcze metody pracy.
Przedszkole integruje się ze środowiskiem lokalnym, otwiera swoją placówkę i wychodzi z propozycjami edukacyjnymi organizując imprezy i zajęcia dla dzieci spoza przedszkola. Uczestniczy w konkursach, festynach, przeglądach.
NASZ PRZEDSZKOLAK:
- czuje się w przedszkolu bezpiecznie, jest akceptowany takim, jakim jest,
- jest radosny, otwarty, samodzielny, aktywnie uczestniczy w życiu przedszkola,
- jest ciekawy poznawczo, kreatywny, chętnie podejmuje nowe wyzwania,
- wrażliwy estetycznie, rozwija swoje talenty: maluje, śpiewa i tańczy,
- zna zasady kultury, normy współżycia społecznego i zachowania,
- umie wyrażać i kontrolować swoje emocje, umie radzić sobie w sytuacjach trudnych,
- stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie i sprawność fizyczną,
- ma bogatą wiedzę o środowisku, jego zasobach i ich ochronie,
- odróżnia dobro od zła, jest tolerancyjny, chętnie współpracuje z innymi ludźmi, respektuje ich prawa,
- dostrzega potrzeby drugiego człowieka, pomaga innym,
- ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces,
- zna swoje mocne i słabe strony,
- zna swoje prawa i obowiązki,
- jest dobrze przygotowany do roli ucznia,
NASZE TRADYCJE – cyklicznie pojawiające się imprezy:
-Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
-Pasowanie na Przedszkolaka
-Spotkania rodzinne: Wigilia, Dzień Babci i Dziadka, Piknik Rodzinny
-Rodzinny Przegląd Kolęd i Pastorałek
-Festiwal Tańca i "Dzieci- Dzieciom" - Teatr Przedszkolaka
- Przeglady taneczne i teatralne: gminne i powiatowe
-warsztaty i konkursy plastyczne z Rodzicami, wystawy wytworów rodzinnych: rzeźba, fotografia, galeria rysunku
-Dzień Dziecka na sportowo
-występy dla mieszkańców, wycieczki, spotkania z ciekawymi gośćmi
-Kiermasz Mikołajkowy w Gminie
-Historyczny Rajd Rowerowy