Zajęcia logopedyczne

Logopeda zajmuje się terapią pacjentów z zaburzeniami mowy i komunikacji.

Ocenia:

  • tor oddechowy i siłę wydechu,
  • sprawność mięśni: języka, warg i podniebienia,
  • napięcie mięśniowe w obrębie twarzy,
  • wymowę dziecka pod względem poprawności artykulacyjnej,
  • umiejętność nadawania i rozumienia mowy,
  • słuch fonematyczny,
  • pamięć słuchowo- słowną,
  • kinestezję artykulacyjną,
  • czynności w obrębie aparatu artykulacyjnego takie jak: gryzienie, żucie, połykanie,
  • kontakt wzrokowy, 
  • komunikację niewerbalną (gesty),
  • lateralizację.

Terapia logopedyczna zawsze jest dostosowana do indywidualnych potrzeb dziecka i trudności, które zostały zaobserwowane w trakcie diagnozy lub badania przesiewowego. Dotyczyć może np. ćwiczeń:

  • rozumienia i prawidłowego użycia: rzeczowników, czasowników, przymiotników, przysłówków, przyimków, zaimków, liczebników,
  • fleksyjnych,
  • mających na celu naukę prawidłowego kontaktu wzrokowego,
  • doskonalących rozumienie relacji: przyczyna/ skutek,
  • naśladownictwa,
  • zwiększających zasób słownictwa,
  • oddechowych, 
  • słuchowych, w tym ćwiczeń słuchu fonematycznego,
  • usprawniających narządy artykulacyjne,
  • prawidłowego: gryzienia, żucia i połykania,
  • poszerzających pułap pamięci słuchowo- słownej,
  • prawidłowej artykulacji,
  • emisji głosu,
  • upłynniających mowę,
  • grafomotorycznych,
  • ogólnorozwojowych.
Zadania Logopedy

Logopeda zajmuje się terapią pacjentów z zaburzeniami mowy i komunikacji.

Ocenia:

  • tor oddechowy i siłę wydechu,
  • sprawność mięśni: języka, warg i podniebienia,
  • napięcie mięśniowe w obrębie twarzy,
  • wymowę dziecka pod względem poprawności artykulacyjnej,
  • umiejętność nadawania i rozumienia mowy,
  • słuch fonematyczny,
  • pamięć słuchowo- słowną,
  • kinestezję artykulacyjną,
  • czynności w obrębie aparatu artykulacyjnego takie jak: gryzienie, żucie, połykanie,
  • kontakt wzrokowy, 
  • komunikację niewerbalną (gesty),
  • lateralizację.

Terapia logopedyczna zawsze jest dostosowana do indywidualnych potrzeb dziecka i trudności, które zostały zaobserwowane w trakcie diagnozy lub badania przesiewowego. Dotyczyć może np. ćwiczeń:

  • rozumienia i prawidłowego użycia: rzeczowników, czasowników, przymiotników, przysłówków, przyimków, zaimków, liczebników,
  • fleksyjnych,
  • mających na celu naukę prawidłowego kontaktu wzrokowego,
  • doskonalących rozumienie relacji: przyczyna/ skutek,
  • naśladownictwa,
  • zwiększających zasób słownictwa,
  • oddechowych, 
  • słuchowych, w tym ćwiczeń słuchu fonematycznego,
  • usprawniających narządy artykulacyjne,
  • prawidłowego: gryzienia, żucia i połykania,
  • poszerzających pułap pamięci słuchowo- słownej,
  • prawidłowej artykulacji,
  • emisji głosu,
  • upłynniających mowę,
  • grafomotorycznych,
  • ogólnorozwojowych.
Skip to content